Domů » Články » Recenze » Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG - uživatelská recenze

Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG - uživatelská recenze

V poslední době se na trhu projevil zvýšený zájem fotografů o teleobjektivy s delším ohniskem, na což samozřejmě zareagovala celá řada výrobců fototechniky, mezi kterými samozřejmě nemohla chybět ani Sigma. Tento známý výrobce objektivů, příslušenství ale i samotných fotoaparátů tak na trh přišel hned s dvojicí nových teleobjektivů s hodně dlouhou ohniskovou vzdáleností. Oba objektivy na první pohled vypadají "papírově" velmi podobně, ne-li přímo stejně - stejné však rozhodně nejsou. Oba jsou označeny stejně, tedy Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM, liší se však doplňkovým označením, kdy jeden je pojmenován jako "Contemporary" a druhý jako "Sport". V následujícím článku se vám tedy pokusím přiblížit, jaký je mezi nimi rozdíl a také jaké jsou jejich parametry, prodejní cena a samozřejmě také jejich optická kvalita.

Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM - Contemporary

Prvním z dvojice objektivů je verze Contemporary. Tento teleobjektiv je určen spíše amatérským fotografům a na rozdíl od svého "bratříčka" je více kompaktní, o kousek menší ale hlavně také skoro o jeden celý kilogram lehčí. Má opravdu hezký a robustní, moderní design ve stylu, jaký známe u všech novějších objektivů značky Sigma. Je vybaven gumovým těsněním na bajonetu a nechybí ani ultrazvukový motor ostření HSM a nová verze optického stabilizátoru obrazu OS. Součástí balení je měkká polstrovaná brašna, obě krytky a také sluneční clona. Součástí objektivu je také odnímatelná stativová noha a objektivem v ní lze otáčet, přičemž v polohách po 90° je označena ryskou a lehkým zacvaknutím. Ostřící prstenec je úzký, ale má hladký chod, stejně jako mnohem širší prstenec pro zoomování, který je navíc vybaven zámkem proti samovolnému vysouvání a kterým lze zamknout libovolnou ohniskovou vzdálenost. Objektiv je také kompatibilní s USB dokovací stanicí, přes kterou lze objektiv připojit k počítači a aktualizovat jeho firmware, nebo jemně přizpůsobit systém automatického zaostřování, či definovat další nastavení.

Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSMSigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM - verze Contemporary.

Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM – Sport

Druhým z dvojice objektivů je verze Sport. Tento teleobjektiv je již více určen pro profesionálnější použití, čemuž mimo jiné, odpovídá i jeho celkové provedení. Tento objektiv je také již proveden v novém designu objektivů Sigma a je opravdu mimořádně robustní. Už jen když jej vezmete do ruky, tak je hned jasné, že tohle je prostě jiná třída. Při této příležitosti mě hned napadlo ono známé – "tak s tímto by šly opravdu asi i zatloukat hřebíky". :-) Objektiv je rozměrově větší jen o trošku, ale je v podstatě celokovový a je vybaven celkově vysokou odolností proti vlhkosti a prachu. Také tento objektiv je vybaven všemi vychytávkami, které jsem uvedl u předchozího modelu a tak si dovolím jen doplnit, že má například mnohem lépe vyřešeno "zacvakávání" poloh při otáčení ve stativové noze, nebo že stativová noha není odnímatelná, protože vzhledem k hmotnosti se s použitím mimo stativ asi ani moc nepočítá. Maličko jinak je také řešena sluneční clona a přední krytka je již realizována jako látková nasazovací. Zajímavostí je také to, že přední i zadní čočka (u verze Contemporary jen přední) je vybavena speciální antireflexní vrstvou, která navíc současně odpuzuje vodu, mastnotu a nečistoty obecně. Oba objektivy jsou pak také kompatibilní s telekonvertory, přičemž je ale nutno brát v úvahu, že správné fungování automatického zaostřování je garantováno pouze v případě modelu x1,4 a to pouze u nejnovějších zrcadlovek, které umí zaostřovat i při minimální cloně f/8.

Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSMSigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM - verze Sport.

Rozdíly mezi oběma objektivy

Zde si dovolím ještě jednou upozornit, že se v tomto případě nejedná ani tak o dvě verze téhož objektivu, ale spíše o dva naprosto samostatné objektivy, byť mají oba "papírově" téměř totožné parametry. O tomto faktu vypovídá zejména to, že oba objektivy mají úplně jinou optickou soustavu a vyšší verze označená jako Sport má ve své optické soustavě o čtyři čočky navíc. Totéž platí pro mechanické provedení, které je u verze sport výrazně lepší a odolnější, i když to podle obrázků, ale ani na pohled není až tak zřejmé. Dalšího rozdílu jsem si všimnul při praktickém fotografování – oba objektivy jsem použil na stejné zrcadlovce Canon EOS 6D a u objektivu Sport nešlo přehlédnout, že o poznání rychleji zaostřuje.

Svišť horský (Marmota marmota)Svišť horský (Marmota marmota) - Krásný svišť horský, vyhřívající se ve večerním slunci.

Při praktickém fotografování je také opravdu znát rozdíl v hmotnosti obou objektivů. Zatímco s modelem Contemporary lze ještě celkem v pohodě fotografovat i z ruky, tak s modelem Sport je to už téměř nemožné – tedy pokud nemáte sílu v rukách jako legendární Arnold. :-) Ale zase pokud se máte o co opřít lokty, tak i s tímto objektivem se dá leccos vyfotit i z ruky. Nicméně je prostě zjevné, že model Sport je opravdu určen především pro fotografování ze stativu, čemuž odpovídá i fakt, že jeho stativovou nohu nelze vůbec demontovat. Naopak u modelu Contemporary stativová noha nejenže jde demontovat, ale v ceně objektivu je i speciální prstenec, kterým lze drážku držáku nohy zaslepit pro dokonalé a pohodlné držení v ruce.

Stativová noha modelu Sport je také propracovanější – zejména v tom smyslu, že má hned tři závity pro upevnění na stativ, abyste mohli zvolit ten nejvhodnější pro správné vyvážení. Nicméně i tak je potřeba počítat s tím, že u obou objektivů se při maximálním vysunutí zoomu opravdu výrazně posouvá těžiště směrem dopředu, na což je potřeba dávat velký pozor, aby se vám (zejména při použití lehčího těla, které funguje jako protizávaží) celá sestava nepřevrhla směrem dopředu. Také celková délka objektivu je při nejdelším ohnisku 600mm opravdu značná, zejména pak v kombinaci s nasazenou sluneční clonou, takže při přesunech při fotografování musíte dávat pozor, abyste s objektivem někde o něco nezavadili. Velmi příjemnou vychytávkou je pak zámek zoomu, který lze navíc uzamknout na libovolné ohniskové vzdálenosti – tímto vylepšeným zámkem zoomu disponují oba objektivy.

Vrabec domácí (Passer domesticus)Vrabec domácí (Passer domesticus) - Nějak těm zprávám o úbytku vrabců nevěřím, místy je jich až neskutečně mnoho.

Vyšší model objektivu Sport je pak také vybaven samostatnými poutky pro připevnění popruhu na snazší přenášení. Oba objektivy pak mají doslova skvělou a efektní povrchovou úpravu i celkový design. Jejich ostřící i zoomovací prstence pak mají bezproblémový a hladký chod, a ani u jednoho z objektivů nechybí okénko se stupnicí zaostřené vzdálenosti. Zde ještě taky musím zmínit, že oba objektivy mají minimální zaostřitelnou vzdálenost někde mezi 2,6 a 2,8 metru, takže je nutno počítat s tím, že příliš blízko k fotografovanému objektu se nedostanete. Vzhledem k ohniskovým vzdálenostem sice není nijak extra pravděpodobné, že byste vůbec potřebovali jít blíž, nicméně občas se to u menších objektů stát může a tak je dobré na tuto hodnotu pamatovat – viz například ukázková fotografie s vrabcem.

Rozdíly v parametrech obou objektivů:
ParametrContemporarySport
Rozměry105 x 260 mm121 x 290 mm
Hmotnost1.930 gramů2.900 gramů
Optická soustava20 čoček ve 14 skupinách24 čoček v 16 skupinách
Minimální zaostření2,8 metru2,6 metru
Filtrový závit95 mm105 mm
Počet lamel clony99

O robustnosti objektivu verze Sport svědčí jeho celokovové provedení:

Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM SportSigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM Sport - kompletně vysunutý kovový korpus objektivu (včetně sluneční clony).

Optická kvalita objektivů

Pokud jde o optickou kvalitu obou objektivů, tak tady musím říct, že jsem byl opravdu velmi mile překvapen. Dovolím si dokonce tvrdit, že oba objektivy patří v dané kategorii telezoomů s proměnlivou ohniskovou vzdáleností k tomu úplně nejlepšímu na současném trhu a to po všech stránkách. Ostrost je opravdu skvělá a to napříč ohniskovými vzdálenostmi i použitými clonami. K mírné neostrosti okrajů samozřejmě dochází, ale opravdu jen v mírné míře a v podstatě jen u fotoaparátů s Full-frame čipem. Ještě efektnější je však využití na fotoaparátech s čipem formátu APS-C, kde samozřejmě okraje odpadají, čímž navíc dochází k dalšímu "prodloužení" ohniskové vzdálenosti díky crop-faktoru, což ocení zejména fotografové zvířat.

Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM SportSigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM Sport - s nasazenou sluneční clonou.

Zajímavá je také zkušenost, že přesto, že mají oba objektivy úplně jinou optickou soustavu, tak je výsledná kvalita snímků téměř stejná a rozdíl mezi oběma objektivy tak zůstává především v jejich provedení, nebo zaostřování. Jinak jak jsem již řekl, tak ostrost je skvělá, stejně jako další optické vlastnosti. Sférické zkreslení je zanedbatelné, stejně jako třeba chromatická aberace, se kterou jsem se prakticky téměř vůbec nesetkal.

Výslednou kvalitu fotografií můžete posoudit sami na ukázkových snímcích, které si můžete stáhnout na konci článku v plném rozlišení a zcela bez úprav tak, jak byly zaznamenány na paměťovou kartu fotoaparátu Canon EOS 6D, se kterým jsem s těmito objektivy fotografoval. Zde si však ještě dovolím upozornit, že snímky byly fotografovány v základním nastavení fotoaparátu, takže vhodným nastavením, či pečlivým zpracováním formátu RAW by bylo možné dosáhnout ještě o poznání lepších výsledků. Stejně tak při použití fotoaparátů s formátem čipu APS-C, kde odpadnou rohové partie snímků. Začínající fotografy také ještě upozorním, že při delších ohniscích, zejména na 600mm je už velmi malá hloubka ostrosti, takže je nutné fotit s rozmyslem a podle fotografovaného motivu volit správnou clonu, abyste se do hloubky ostrosti vešli. Nejkratší zaostřitelná vzdálenost je poměrně velká, což je vzhledem k ohnisku celkem logické, přesto však lze oba objektivy použít i na makro. Tedy samozřejmě ne na klasické makrosnímky miniaturních detailů, ale třeba na středně velké kytky celkem v pohodě.

Koniklec německý (Pulsatilla vulgaris)Koniklec německý (Pulsatilla vulgaris) - Pokusně fotografovaný koniklec hodně dlouhým ohniskem objektivu.

Příslušenství, cena a závěr

Hovořit u objektivů o příslušenství je trošku neobvyklé, ale v tomto případě je to zcela na místě, protože k oběma objektivům existuje opravdu zajímavé příslušenství. V tomto případě jde především o doslova unikátní USB dokovací stanici Sigma Dock UD-01 se softwarem Sigma Optimization Pro (tento SW si můžete zdarma stáhnout zde: Sigma Optimization Pro). Pomocí této praktické pomůcky můžete aktualizovat firmware objektivu, uživatelsky si vyladit systém automatického zaostřování, nastavení stabilizátoru obrazu a další nastavení. Tady si odpustím podrobnější popis a místo toho vám rovnou předkládám firemní video, kde je práce s tímto příslušenstvím skvěle popsaná.

Ukázkové video v češtině popisující práci s dokovací stanicí Sigma Dock UD-01:

Přestože oba objektivy disponují velmi dlouhou ohniskovou vzdáleností, tak je tu ještě další možnost, jak tuto ohniskovou vzdálenost ještě podstatně prodloužit a to pomocí telekonvertorů. K dispozici je hned dvojice nových telekonvertorů, prvním z nich je telekonvertor Sigma TC-1401, který ohniskovou vzdálenost prodlouží koeficientem x1,4. V tomto případě dokonce funguje i systém automatického zaostřování, ale pouze v případě novějších fotoaparátů, které podporují zaostřování s minimálním clonovým číslem f/8 – například Nikon D7100 nebo D7200. Při použití tohoto telekonvertoru je totiž minimální clona při maximálním ohnisku 600mm právě na hodnotě f/8. Informaci o podporovaných fotoaparátech hledejte přímo v technických specifikacích daného konkrétního fotoaparátu – počet vhodných modelů se stále rozšiřuje. Druhým telekonvertorem je pak model Sigma TC-2001, který ohniskovou vzdálenost prodlužuje rovnou na dvojnásobek, zde však již bez podpory automatického zaostřování, protože minimální clona je tady už příliš vysoká.

Porovníní velikosti objektivů Sport a Contemporary Dockovací stanice Sigma Dock UD-01 Telekonvertor Sigma TC-1401 Telekonvertor Sigma TC-2001

Jinak v ceně obou objektivů najdete kompletní základní příslušenství v podobě krytek, stativové nohy a také polstrované přepravní brašny. U modelu Contemporary pak také záslepku drážky stativové nohy po jejím odejmutí pro fotografování z ruky. Z volitelného příslušenství pak lze samozřejmě u obou objektivů použít šroubovací fotografické filtry – můžete použít i filtry originální, protože Sigma je krom jiného i výrobcem těchto filtrů.

Neméně podstatnou je také informace o ceně (zdroj - Megapixel.cz):

Aktuální (duben 2015) prodejní ceny včetně DPH:
Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM - Contemporary28.490,- Kč
Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM - Sport45.990,- Kč
USB dokovací stanice Sigma Dock UD-011.190,- Kč

Závěrem se pak dostávám k samotným prodejním cenám obou objektivů a dokovací stanice, které najdete v tabulce výše. Zde musím říct, že oba objektivy mohu opravdu jen vřele doporučit, protože celková kvalita je opravdu vynikající a také jejich prodejní ceny jsou velmi dobré. Který ale vybrat? No, to je těžké, ale asi takto – pokud častěji fotíte z ruky a také často nosíte objektiv v batohu na zádech, pak bych doporučil výrazně lehčí a také o poznání levnější objektiv Contemporary. Pokud ale fotíte v náročnějších přírodních podmínkách (expedice, focení v dešti, v prašném prostředí jako jsou pouště a podobně, případně v tužších mrazech) a vyžadujete kromě optické kvality také nekompromisní odolnost ale třeba i vyšší rychlost zaostřování, pak se rozhodně vyplatí připlatit si za skutečně profesionální variantu Sport, která snese bezpochyby fakt hodně. Stejně tak mohu náročnějším fotografům doporučit i zmíněnou dokovací stanici, která je levná a umožní vám opravdu detailní uživatelské nastavení nejen obou objektivů z tohoto článku, ale i dalších novějších objektivů značky Sigma.

Pokud se už rozhodnete pro koupi některého z objektivů, tak si ještě dovolím upozornit, abyste také dávali pozor na to, u kterého prodejce objektiv zakoupíte. Pokud jej totiž zakoupíte z oficiální české distribuce, pak navíc dostanete ještě plnou čtyřletou záruku, což rozhodně není k zahození.

Michal Kupsa

Pokud chcete dostávat informace o dalších nových článcích, použijte prosím odkaz zde: Odběr novinek

Nakonec ještě obvyklá anketa, hlasujte prosím zde:

Anketa: Který teleobjektiv Sigma 150-600mm se vám líbí víc ?

Celkem hlasovalo 866 lidí

P.S. – Na závěr si můžete jako obvykle stáhnout několik ukázkových fotografií v plném rozlišení. Snímky byly pořízeny fotoaparátem Canon EOS 6D a pro šťouraly jen dodám, že jsou v nejvyšší kvalitě formátu JPG a RAW, tak jak byly fotoaparátem (v základním nastavení) uloženy na paměťovou kartu, tedy zcela bez úprav. Pečlivým nastavením fotoaparátu a hlavně vhodným zpracováním z formátu RAW by bylo možné dosáhnout ještě podstatně lepších výsledků.

Přílohy



Váš komentář k článku

Pište prosím jen komentáře, kterými se vyjadřujete k tématu. Políčka označená červenou hvězdičkou jsou povinná a bez jejich vyplnění nebude Váš text uložen v databázi. viz nápověda


*
*
611111410
*
:-) :-D :-| :-( ;-) ;-D :cool:
Jirka
Dobrý den,
ohledně mého posledního komentáře, nakonec jsem to našel přímo v odkazovaném článku (je poměrně obsáhlý) a jak píšete, mělo by to fungovat:
"The limitations discussed hereafter generally do not apply to third-party zoom lenses that have maximum apertures of f/6.3 at the long end of the zoom range, as they actually report a maximum aperture of f/5.6 to the camera."
Michal Kupsa
Jo, to bude v pohodě, často fungují i objektivy s f/8.
Jirka
Dobrý den,
líbí se mi recenze a chci objektiv koupit. Mám tělo Canon 5D Mk II a ten podle článku zde https://photo.stackexchange.com/questions/16399/what-apertures-are-required-to-enable-autofocus-including-cross-type-or-high-pr podporuje AF jen do clony 5.6. Jak to bude fungovat na tomto objektivu na ohnisku 600 kde je světelnost jen 6.3? Děkuju
Michal Kupsa
Dobrý den,
přiznám se, že nevím, protože jsem to zkoušel jen na EOS 6D, kde to ale fungovalo bez problému. Nicméně podle mě by to fungovat mělo.
Zdravím a přeji dobré světlo.
Zdenek Král
Díky za recenzi, šel jsem do toho dražšího. Rozhodl jsem se až po přečtení Vašeho článku. Zdeněk
Michal Kupsa
Díky, tohle jsou oba hodně zajímavé objektivy.
tom
Proč jsou všechny přiložené fotografie contemporary na clonu 10 a výše?
Michal Kupsa
Je to jen pár cvaků na ukázku, v dané situaci asi proto, abych se vešel do hloubky ostrosti.
Vlasta K
Dobrý den, chci se zeptat na jednu věc. Už mám objektiv s max. ohniskem 300mm a ráda bych šla dál, tedy uvažuji o sigmě, varianta contemporary. Jen mám obavu, aby byla kompatibilní s mojí Nikon D3200, jelikož je to už přece jen starší model.
Michal Kupsa
Podle mě by to mělo fungovat, respektive nevidím důvod, proč ne. Přesto bych si to raději zašel do nějakého obchodu vyzkoušet - třeba i kvůli vyváženosti celé sestavy, protože D3200 je poměrně malé a lehké tělo, na tak velký objektiv.
Martin Barak
Dobrý den,
prosím nezkoušel jste jak by se objektivy chovaly na krátkém konci jako portrétní / headshot? Minimální F5 je zjevné omezení, ale zajímalo by mě ostatní chování.
Díky Martin
Michal Kupsa
Přiznám se, že toto jsem nezkoušel, protože u takového objektivu mi přijdou nejzajímavější delší ohniska. Na portrét mi to navíc přijde velmi těžké a neohrabané, nepohotové - nicméně asi by to šlo, stejně jako třeba portréty s větším odstupem od modelu by mohly být zajímavé.
Martin Leflík - Katek
Ahoj. Koupil jsem si objektiv Sigma 150-600mm Sport pro Nikon. Ale nikde nemůžu najít, co je za funkci název Custom, a co v režimu ostření - Focus - znamená symbol MO. Dík Katek
Michal Kupsa
Ahoj Kateku,
skvělá volba, ten objektiv nemá chybu. Jinak poloha MO znamená, že je možné ručně korigovat AF i při kontinuálním zaostřování. Custom jsou pak předvolby, které si můžeš uživatelsky nastavit pomocí dokovací stanice - rychlost ostření, korekce zaostření a podobně.
Ahoj a dobré světlo.
Pavel
Děkuji za odpověď. Uvažoval jsem o TC 1401 protože TC 2001 uź asi automaticky ostřit nebude... Fotím ptáky a tam je znát každej kousek :-)
Michal Kupsa
U některých Canonů to ostří, i když pomalu. To by ale asi fakt chtělo zkusit někde v obchodě.
Pavel
Diky za perfektní porovnání. Osobně používám verzi sport a naprostá spokojenost... Jen mám dotaz. Taktéž používæm EOS D6. Nezkoušel jste ho s telekonvertorem? Bude tam fungovat?
Michal Kupsa
V praxi jsem to nezkoušel, ale nevidím důvod, proč by to nemělo fungoval. Raději bych ale použil originální telekonvertor zmíněný v článku. Při kombinaci různých značek objektivů a telekonvertorů jsou občas problémy.
Držím palec a přeji dobré světlo.
jiří
Díky za info, asi to tak udělám. Ještě jednou díky za porovnání, je zcela vyčerpávající a obsažné.:-)
Michal Kupsa
Rádo se stalo, já už bych do TC sám dneska taky nešel. :-)
jiří
Dobrý den, velice povedené porovnání. Mám dotaz. Fotím WL převážně ptáky a jezdíme do Afriky, kde je dost světla na denní focení. K tomu používám Sigmu 50-500mm EX APO DG HSM, bez OS. Zajímalo by mě, zda zakoupit 1,4 TK a prodloužit ohnisko, nebo Vámi proklamovanou Sigmu 150-600mm Contemporary. Mám tělo Nikon D5100.
Děkuji Jiří
Michal Kupsa
Dobrý den, telekonvertor někdy více, jindy méně ale vždy zhorší kvalitu kresby, takže volba delšího skla bez TC je z pohledu kvality lepší volbou. Dalším přínosem by byla i stabilizace, takže já osobně bych spíše volil nový objektiv.
Martin
Dobrý den,
moc pěkná recenze, děkuji za ni.
Pořídil jsem si toto sklo ve verzi SPORT.
Nemáte zkušenost s focením noční scény? Konkrétněji památek jako je Chrám Sv. Barbory v KH nebo Chrámu Sv. Bartoloměje v Kolíně,...(osvětleno umělým světlem). Ohnisko kolem 350mm - 500mm. Vzdušná čára k objektu cca 500 - 700m.

Na těle 5D mark 3 se mi nedaří udělat ostrou expozici. Vyzkoušel jsem už dva pevné stativy i různé hlavy, různé nastavení fotoaparátu i objektivu. Nedaří se.

Předem děkuji za odpověď. Martin
Michal Kupsa
Tohle jsem bohužel nezkoušel, ale při takové vzdálenosti a obzvlášť u města to často bývá úplně něčím jiným - vlnícím se stoupajícím teplým vzduchem, to je většinou hlavní problém při focení na větší vzdálenost.
Petr
Rád bych se vás po těchto zajímavých recenzích zeptal na vaše úplně co nejjednodušší zhodnocení rozdílu C a S. Když chce někdo fotit např. v přírodě - faunu tak to asi je lepší to C? Je to obrazově srovnatelné, je tam tedy hlavní rozdíl jen v té robustnosti? Ale pokud chci fotit například sportovní momentky tak jedině to S? Děkuji.
Michal Kupsa
Rozdíl je opravdu spíše v robustnosti, na sport lze v pohodě použít obě verze.
Aleš
Dobrý den!
Klasicky od vás pěkně napsáno a díky za porovnání obou skel, nicméně píšete skoro doporučení na D7100 a D7200 (pro majitele Nikon), ale co jejich starší bráška Nikon D7000, nebude kombinace kontraproduktivní, žádné pravé ořechové nebo snad na škodu?
I když používám Nikon 70-300 VR (stejný jako dotaz Honzy), delší ohnisko chybí za přijatelnější cenu, proto po verzi Contemporary pokukuji, už z důvodu, že sem si od Sigmy po dlouhém váhání oblíbil 18-35 f1,8 Art na DX čip a tím začínám mít trochu jiný názor na technickou kvalitu jiných skel než Nikon. V článečku nikde nevidím informaci, jestli jsou tyto objektivy ve třídě Art a dokážete srovnat jejich zpracování s výše zmíněným 18-35? A co stabilizátor, jak se vám jeví, třeba s porovnáním u Nikonu 70-300 VR?
Děkuji za odpověď
Michal Kupsa
Doporučení na fotoaparáty D7100/D7200 jsem myslel spíš kvůli velikosti, takže i D7000 je naprosto v pohodě. Pokud jde o provedení Art, tak tomu odpovídá verze Sport. Levnější Contemporary je plastové, ale i tak v pohodě. Stabilizace se posuzuje velmi obtížně, takže vtěžko říct, ale bude to podobné.
Stefan R.
Dobrý deň
Má zmysel kupovať takýto teleobjektív k fotoaparátu Nikon d5300, myslím tým či jeho parametre dokážu využiť kvality tohto skla. Ďakujem. :-)
Michal Kupsa
Dobrý den, může to být trošku ergonomický problém z hlediska nepoměru hmotnosti těla a objektivu, ale pokud jde čistě o kvalitu a využití, pak to jednoznačně smysl má - v D5300 je stejně čip i většina elektroniky stejná, jako ve vyšší řadě D7100. :-)
Mira
Dobrý den Michale,
díky za super článek. Chtěl bych se Vás zeptat opět na porovnání dvou objektivů a to konkrétně Sigma 150-500mm a Sigma 150-600mm contemporary. První jsem čirou náhodou objevil před dvěma dny v jednom obchodě, takže ji lze ještě koupit. Nemám zkušenost ani s jedním. Jde o to, že jsme na dalekých cestách, ale dlouhé ohnisko mi zkrátka chybí. Jenomže každé kilo a každý cm navíc je v batohu znát. navíc je kratší verze ještě i o nějakých 400 dolarů levnější. Jste schopen porovnat optické a mechanické vlastnosti těchto dvou objektivů?
Díky
Michal Kupsa
Sigma 150-500mm je relativně starý objektiv, rozhodně bych volil novější (a delší) 150-600. Sigma jako celek udělala v posledních pár letech velký krok kupředu po všech stránkách.
GVKB
Nemám rád obrovské teleobjektivy, jsou těžké a k focení je potřebný stativ, navíc je zde problém s větrem který se snaží zničit stabilitu těžkého stativu, často se potýkám s teplým vzduchem který narušuje ostrost a potom je zde špinavé ovzduší, myslím si že po milovníky focení na velikou dálku stačí Nikon Coolpix P900
http://www.gvkb.cz/
;-)
Michal Kupsa
Nikon Coolpix P900 je hodně zajímavý fotoaparát a dají se s ním dělat úžasné věci. Přesto na něco prostě nestačí, což je ale už o osobních preferencích každého fotografa. :-)
Zdravím a přeji dobré světlo.
Honza
Dobrý den Michale, přemýšlím o koupi Sigmy 150-600 C, mám Nikon D7200 amomentáleně teleobjektiv Nikon AF-S 70 - 300 f4,5 5,6 IF ED VRII se kterým jsem "celkem" spokojený, ale je pro mě krátký. Na focení zvěře (ptáků i savců) bych potřeboval delší ohnisko. Nemáte zkušenost s tou 70-300, nerad bych si pohoršil (ostrost, rychlost ostření, obrazový výstup fotografie) Díky za odpověď. Honza
Michal Kupsa
Určitě si nepohoršíte, ale spíš je to o celkově jiné práci s takovým objektivem - člověk se s tím prostě musí naučit fotit, protože tento objektiv je opravdu o poznání větší, je nutno počítat s podstatně menší hloubkou ostrosti a podobně.
Pavel Behenský
Zdravím, uvažuji o zakoupení objektivu 150-600 a rozhoduji se mezi Sigmou a Tamronem. Vlastním od Sigmy 150/2,8 s povrchovou úpravou (matný sametový lak), který se po určité době začal loupat a tím se stal objektiv neprodejným, i když to na funkci nemá vliv. Použil výrobce stejnou technologii na povrchovou úpravu?
Michal Kupsa
Tak to znám (taky mám starou verzi 150/2,8) :-) můžeš ale být úplně v klidu, Sigma nyní používá novou, zcela hladkou povrchovou úpravu, kde tento problém rozhodně nehrozí.
Libor V
Moc hezky sepsany. Jeste by me zajimalo, jak jsou na tom oba s kresbou pri srovnani "na plnou diru", prip. max. do clony 8 ? A s konvertorem je to jeste na nektera ohniska pouzitelne ?
Michal Kupsa
Je to jako u většiny novějších objektivů a změna clony se na ostrosti projevuje spíš jen v samotných rozích obrazu, kde to vzhledem k malé hloubce ostrosti stejně není na praktických fotkách viditelné - snad jen v případě fotografování dokonale plochého motivu.
Jinak pokud jde o telekonvertory, tak ty nové jsem zatím neměl k dispozici, nicméně použití telekonvertoru x1,4 bych se nebál.
Michal Kupsa alias "Kapsa" - Webová prezentace - ! Všechny zde publikované fotografie jsou chráněny autorským zákonem !
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace