Domů » Články » Tramping » 9. výročí T.O. Přátelé Toma Kečupa

9. výročí T.O. Přátelé Toma Kečupa

Už je tomu pár let, co jsem naposledy byl na potlachu T.O. Přátelé Toma Kečupa a tak jsem si řekl, že je opět na čase vyrazit. Dalším lákadlem navíc bylo umístění na staronový flek, sdílený z kamarády z osad T.O. Adler a T.O. U smrku, který prošel rekonstrukcí, zejména s ohledem na nový totem. No a nový totem se na Oslavce neobjeví každý den, takže jsem ho chtěl taky konečně vidět na vlastní oči.

Údolí OslavkyÚdolí Oslavky - Skvělou kulisu potlachu dělalo krásné údolí Oslavky.

Vyrazil jsem v pátek stylově z nádraží v Davli, odkud jsem dorazil na pražské hlavní nádraží, kde jsem měl spicha s Cendem, se kterým jsme dál pokračovali společně. Cenda měl skvělý nápad, že využijeme jídelního vozu, což se osvědčilo, protože cesta je dlouhá a pár piv s kafem přišlo vhod. Navíc jsme se nemuseli mačkat v celkem dost plném vlaku. V pohodě jsme pak přestoupili v Brně na osobák do Náměšti a večer jsme už byli na fleku. Páteční večer byla pohodička v pár lidech, kdy jsme pěkně pokecali a taky zazpívali. Radost mě udělal zejména Játro, který už hraje nové písničky od mé oblíbené kapely F.T. Prim, konkrétně Oslavku a Bílýho. Před setměním jsme se ještě stihli pokochat novým totemem, který vyřezal Pedráč a musím říct, že se opravdu vytáhnul. Totem je fakt překrásný a taky mnohem větší, než se na první pohled zdá. Pro představu - jedno křídlo v horní části totemu má délku 1,7 metru. Totem byl ještě pěkně světlý a doslova zářil novotou. Dnes už je však tmavý, protože ho už kamarádi namořili, aby odolal povětrnostním vlivům. I v tmavé verzi je však neméně krásný. Takže díky Pedráču, tohle se ti fakt moc povedlo a zapsal ses tak nesmazatelně do historie trampského údolí Oslavky.

Nový totemNový totem - Ráno chvilku zasvítilo slunce a tak jsme se pokochali novým totemem. Musí se nechat, že Pedráč se fakt vytáhnul a totem nemá chybu. Pro zajímavost - délka jednoho křídla je 1,7 metru.

Ráno jsme se po snídani vydali na vejšlap údolím. Počasí si s námi trochu hrálo, protože chvíli pršelo a chvíli zase svítilo slunce. Nám to ale moc nevadilo, na údolí bylo nádherně. Navštívili jsme lávku "U Vlasáka", osadní flek T.O. Sedící býk, známou "Kaštánku", strašidelný "Čertův most" a pár dalších míst. Cestou jsme bohužel zjistili, že Kellyho studánka také vyschla, stejně jako ostatní studánky na údolí. Sucha v poslední době byla opravdu krutá. Odpoledne jsme se pak vrátili na flek, kde již bylo vše připraveno na večerní potlach. Pro jistotu ještě dodám něco z historie osady – ano, název T.O. Přátelé Toma Kečupa je opravdu odvozen od knihy Tom Kečup & pes Vorčestr, kterou napsal sám Miki Ryvola. Osadní vlaku pak kamarádům také osobně podepsal i s věnováním. Nutno však taky dodat, že byl celkem překvapen, když zjistil, že to byla opravdu jeho kniha, která dala trampské osadě název.

Navečer se nás nakonec sešlo něco přes padesát kamarádů z údolí a pak proběhlo několik tradičních trampských soutěží. Se soumrakem pak byl zapálen slavnostní oheň, při kterém byli přijati nový členové osady, a sešlo se taky asi šest kytaristů, takže jsme si i pěkně zazpívali. Prostě pohodový menší potlášek. Bylo to fakt super, díky kamarádi a těším se příští rok zase na viděnou.

Kapsa, T.O. Mňouci + Sa-Jó.

P.S. - Pokud chcete dostávat informace o dalších nových článcích, použijte prosím odkaz zde: Odběr novinek

Galerie k článku 9. výročí T.O. Přátelé Toma Kečupa

Ranní oheň
Nový totem | fotografie
Nový totem
Vyrážíme na výšlap po údolí | fotografie
Vyrážíme na výšlap po údolí
Lávka "U Vlasáka" | fotografie
Stezka kolem vody
Čertův most | fotografie
Čertův most
Další zákoutí na stezce | fotografie
Další zákoutí na stezce
Další výhled na Oslavku | fotografie
Další výhled na Oslavku
Já les vítám tebe .... | fotografie
Já les vítám tebe ....
Ještě jedna zátočina před flekem | fotografie
Ještě jedna zátočina před flekem
Na fleku | fotografie
Na fleku
Placky na soutěže | fotografie
Placky na soutěže
T.O. Přátelé Toma Kečupa | fotografie
T.O. Přátelé Toma Kečupa
Odpolední soutěže | fotografie
Odpolední soutěže
Nezbytné společné foto před potlachem | fotografie
Nezbytné společné foto před potlachem
Slavnostní zapálení ohně | fotografie
Slavnostní zapálení ohně
Přijímání nových členů do osady | fotografie
Přijímání nových členů do osady
Večerní muzika | fotografie
Večerní muzika
Nedělní ráno | fotografie
Nedělní ráno
Stylový dojezd | fotografie
Stylový dojezd

Váš komentář k článku

Pište prosím jen komentáře, kterými se vyjadřujete k tématu. Políčka označená červenou hvězdičkou jsou povinná a bez jejich vyplnění nebude Váš text uložen v databázi. viz nápověda

15143169
:-) :-D :-| :-( ;-) ;-D :cool:
Tento článek zatím nikdo nekomentoval.
Michal Kupsa alias "Kapsa" - Webová prezentace - ! Všechny zde publikované fotografie jsou chráněny autorským zákonem !
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace